Marketing online: Ghidul cadrului de marketing

Scoateți-vă ochelarii de marketing și începeți să percepeți lumea prin cel mai important partener interesat.

Cumpărătorul dvs. Asta înseamnă a asculta mai mult decât a vorbi – a învăța mai mult decât a preda sau a face marketing.

Această viziune este cea care conduce cele mai de succes campanii de marketing de pe web.

Ați desfășurat sondaje pentru clienți și i-ați apelat la telefon pe cei mai implicați cumpărători. Ați scris cele mai aprofundate persoane de pe planetă.

Ce urmează?

Acum, trebuie să construiți un motor de marketing scalabil și durabil. Gandeste-te la asta:

  • Nu ați construi o casă fără un plan.
  • Nu ați începe o afacere fără un plan de afaceri.
  • Nu ați face o călătorie rutieră fără sistemul dvs. de navigare.
  • Nu ați construi o aplicație online fără a încadra UX.
  • Și nu ai cheltui șase cifre pe o casă fără să știi ce cumperi.

De ce planul dvs. de marketing ar trebui să fie diferit?

Indiferent dacă cheltuiți 200 RON pentru reclame pe Facebook sau 10.000 RON pentru videoclipuri educaționale pentru clienți, aveți nevoie de o strategie atent planificată. Aveți încredere în ceea ce spunem când vă spunem că „spray and pray” nu este o abordare eficientă a marketingului. Fiecare plan de marketing trebuie să înceapă cu rezultatele pe care doriți să le obțineți. ROI nu este un joc de ghicit.

Ignorați stereotipurile, gândiți ca un CEO și aveți încredere în numerele pe care le vedeți

Marketingul suferă de o problemă destul de mare – costul. De cele mai multe ori, suitele C sunt averse față de risc să cheltuiască bani pentru noi inițiative cu randamente dificil de cuantificat. Directorii executivi și directorii financiari percep o valoare limitată în „chiuveta de bani” care este marketingul. Achiziția clientului? Ei bine, acesta este un crapshoot. Cum este posibil să aflați dacă campania dvs. a generat vânzări?

Iată rezolvarea. Marketingul online este bazat pe profit. Nu este o investiție și nu este o cheltuială. Când este executat corect, funcționează. Știm că funcționează, deoarece este posibil să urmăriți orice și tot, până la sursa clicului care a generat vânzarea. Cu instrumentele potrivite și un pic de creativitate, puteți dovedi valoarea marketingului dvs. Analiza web este la fel de robustă.

Marketingul ar trebui să primească aceeași cantitate de atenție și respect ca orice funcție de afaceri de mare valoare. Trebuie doar să vă structurați programele în funcție de obiectivele pe care CEO-urile și directorii financiari le apreciază cel mai mult – profituri și venituri. Pe măsură ce echipa de marketing a companiei dvs. conduce, mingea se află în terenul dvs. pentru a comunica valoarea rezultatelor pe care le generați.

Lucrul cu directorii este că nu le pasă de traficul web pe care îl conduceți. Le pasă de vânzările și de noile afaceri care au rezultat din cheltuielile dvs. de marketing. Asta este. Dacă vă concentrați pe raportarea datelor despre clicuri, a partajărilor de pe rețelele sociale și a ratelor de deschidere a e-mailurilor, veți avea probleme în a inspira participarea de la echipa dvs. executivă.

Deci, iată ce trebuie să faceți:

Construiți o strategie care vă poziționează inițiativele de marketing ca o funcție de afaceri critică generatoare de ROI.

Problema este că marketerii se luptă pentru a face această legătură critică cu misiunea. Luați ceea ce spune Andeas Ramos, lider de marketing, despre marketingul de conținut.

„Până acum, nu am găsit un singur studiu de caz care să arate că marketingul de conținut are succes. Am căutat pe web; M-am uitat la zeci de „site-uri web de top”; Am vorbit cu mulți oameni, incl. șefi de agenții și autori publicați. Niciunul dintre ei nu mi-a putut oferi un exemplu de campanie de marketing de conținut care a arătat că a avut succes financiar, adică profitabil.”, spune Andreas Ramos într-unul din articolele de pe blogul său.

El rezumă pașii pe care ar trebui să îi includă un studiu semnificativ de marketing de conținut. Chiar dacă vorbește în mod special despre marketingul de conținut, considerăm că sfaturile sale sunt agnostice de canal și pot contribui la creșterea succesului oricărui tip de marketing online. Iată ce faceți pentru a demonstra rentabilitatea investiției programului dvs. de marketing:

  • Indicați costurile campaniei
  • Indicați veniturile care au rezultat direct din campanie
  • Descrieți procesul de urmărire
  • Indicați numărul de clienți potențiali și vânzările generate de inițiativa de marketing
  • Indicați costul de conducere maxim profitabil (maxCPL) sau costul pe achiziție (maxCPA)
  • Utilizați cifre semnificative statistic – dimensiunile mici ale eșantionului generează analize înșelătoare
  • Stabiliți un grup de control pentru a evalua succesul campaniilor dvs.

Dar să nu ne ducem prea departe. Dacă citiți acest ghid, este posibil să derulați o campanie de marketing pentru prima dată. Nici măcar nu aveți un plan strategic, darămite rezultate pe care sunteți gata să le raportați.

Motivul pentru care v-am prezentat această metodologie și exemplul campaniei de marketing este că dorim să aveți o imagine completă, la 360 de grade, la ceea ce vă puteți aștepta de la strategia dvs. de marketing. Vrem să înțelegeți pe deplin tipurile de rezultate pe care ar trebui să le așteptați să vedeți din investiția dvs., așa că nu vom fi timizi să vă oferim aceste informații.

Vrem să vă învățăm cum să începeți cu o viziune mai mare și să lucrați înapoi pentru a implementa inițiativele corecte. Continuați să citiți pentru a afla cum.

Pasul 1: Înțelegeți valoarea sincronizării

Succesul în marketing vine din a ajunge la clienții potriviți la momentul potrivit în procesul lor de luare a deciziilor.

Puneți-vă în locul unui client și gândiți-vă la ultima dată când ați cumpărat de la magazinul dvs. online preferat.

Imaginați-vă că faceți cumpărături pentru o vacanță viitoare. Cu săptămâni înainte de program, aveți suficient timp pentru a lua o decizie cu privire la ceea ce aveți nevoie, dar accesați site-ul pentru a vă uita la mai multe produse.

În termen de 24 de ore, începeți să vedeți anunțuri pentru acele articole exacte în fluxul dvs. Facebook.

Coincidență? Absolut deloc.

Planificare strategică și atentă? Mai mult decât vă puteți da seama.

Ați făcut cumpărături de la acest magazin online înainte, deci sunteți abonat la lista oficială de distribuție. Zilele trec, apoi primiți un cod de cupon de 20% reducere. Te simți obligat să cumperi articolele pe care le-ai așteptat? Cel mai probabil s-ar putea să da.

Ca pas următor, poate adăugați articolele în coșul de cumpărături. Codul cuponului expiră și mai trece încă o săptămână înainte de a reveni la site-ul acestui retailer.

Dar când o faci, te așteaptă o surpriză – prețul din coșul de cumpărături a scăzut.

Jocul a început. Ești gata să cumperi.

Pentru un observator obișnuit, aceste eforturi promoționale par a fi coincidențe convenabile. Realitatea este opusul polar.

Pe cealaltă parte a ecranului computerului se află un agent de marketing care analizează cu atenție și răspunde la modelele dvs. de comportament. Și nu este doar un comerciant. Au construit sisteme întreprindere întregi în jurul obiectivului de a muta clienții prin canalul de cumpărare.

Indiferent dacă lucrați pentru o marcă de întreprindere sau conduceți o afacere mică, trebuie să vă amintiți o lecție cheie – că timing-ul este absolut totul.

Reclamele banner au performanțe mai bune atunci când sunt afișate publicului care și-a exprimat deja interesul în cumpărarea produsului dvs.
Codurile de cupon sunt cele mai relevante pentru clienții care sunt interesați să facă cumpărături în magazinul dvs., dar care sunt reticenți (dintr-un motiv sau altul) să apese pe butonul de „cumpără acum”.
Campaniile de marketing prin e-mail sunt cele mai convingătoare pentru clienții care s-au abonat la produsul sau marca dvs.
Atunci când vă strategizați calendarul, trebuie să vă gândiți dincolo de valorile de bază, cum ar fi timpul de pe site, ora zilei, ziua săptămânii sau luna anului. Ce trebuie să faceți este să sincronizați calendarul campaniilor dvs. de marketing cu perspectivele și psihologia cumpărătorilor.

Acest nivel de analiză vă va ajuta echipa să transmită mesajul de marketing potrivit la momentul potrivit.

Recomandarea noastră este să vă studiați mărcile preferate pe diferitele canale de marketing pe care le folosesc pentru a vă contacta. Înainte de a continua să citiți acest ghid, încercați să răspundeți la următoarea întrebare:

Cum se potrivesc aceste programe de marketing pentru a ajunge la dvs. și la alți cumpărători potențiali?

Vrem să răspundeți la această întrebare înainte de a continua să citiți acest ghid. Considerați că acesta este ultimul dvs. exercițiu din perspectiva unui consumator.

Pasul 2: Stabiliți-vă obiectivele principale de marketing

Fiecare program de marketing are nevoie de un set de obiective atent definite. Altfel, arunci practic săgeți în întuneric.

Fără obiective clare, campaniile de marketing au potențialul de a fi periculoase pentru afacerea dvs.

Dacă nu sunteți sigur cu privire la ceea ce doriți să obțineți prin marketing, riscați să pierdeți timp și bani – ambele fiind resurse incredibil de importante pentru organizația dvs.

Deci, care sunt tipurile de obiective pe care trebuie să le atingă afacerea dvs.?

Trebuie să vă concentrați asupra obiectivelor care se traduc direct în rentabilitatea investiției pentru afacerea dvs.

De exemplu, puteți stabili un obiectiv de a dobândi noi utilizatori. De ce? Pentru că afacerea dvs. are nevoie de clienți plătitori pentru a rămâne sustenabili și a crește.

Un alt obiectiv pe care l-ați putea stabili este să sporiți acțiunile și urmările pe Facebook. De ce? Deoarece implicarea în rețelele sociale generează expunere pentru marca dvs.

Cum se traduc acțiunile din rețelele sociale în venituri directe pentru canalul de vânzări al companiei dvs.? Ei bine, este marketing gratuit. Și probabil, dacă vă conectați cu publicul potrivit, expunerea sporește probabilitatea de a aduce mai mulți clienți potențiali. Brandingul are un loc foarte clar în partea de sus a canalului de vânzare. Pentru a construi o bază de clienți, aveți nevoie de vizibilitate în jurul produselor și serviciilor dvs.

Să facem un pas mai departe de social media.

Obiectivele trebuie să fie personalizate în funcție de obiectivele de venituri ale companiei dvs. Nu există o abordare care să se potrivească tuturor pentru determinarea rentabilității investiției în marketing. Trebuie să săpați cu adevărat adânc pentru a înțelege ce obiective contează pentru echipa dvs. executivă. Venituri și vânzări. Obiectivele dvs. pot fi la fel de simple ca și generarea de clienți potențiali, un cadru cheie pentru mutarea prospecților în canalul de vânzări.

Pasul 3: Începeți prin a pune întrebări

Nu sunteți sigur care ar trebui să fie obiectivele de marketing ale companiei dvs.? Începeți prin a pune întrebări și ascultați cât mai activ posibil.

În cursurile de cercetare, statistici și analize, profesorii numesc acest concept „problema cercetării”.

Există anumite tipuri de întrebări la care trebuie să răspundeți înainte de a vă scufunda în orice strategie de marketing. Luați în considerare următoarele:

Care sunt obiectivele strategice ale companiei dvs. acum?

Sperați să promovați vizibilitatea sau să generați clienți potențiali pentru afacerea dvs.? Sau poate, speri să le faci pe amândouă. Ce este important de luat în considerare este că unele programe de marketing se potrivesc mai bine obiectivelor dvs. specifice decât altele. De aceea, ar trebui să înțelegeți de ce are nevoie compania dvs. chiar acum. Poate avea sens să ne concentrăm mai întâi pe eforturile de generare a traficului și apoi să investim într-un videoclip explicativ în câteva săptămâni. Mai ales că abia începeți, este posibil să fie nevoie să vă eșalonați cheltuielile de marketing.

Cât își poate permite compania dvs. să investească în marketing în avans?

Este foarte puțin probabil că veți obține sistemul dvs. de marketing chiar la prima încercare. Trebuie să rulați teste pentru a vedea ce funcționează înainte de a vă angaja în scalarea programelor. Vestea bună este că puteți începe cu o sumă modestă de 200 RON sau chiar mai puțin. Acest nivel de cheltuială vă va ajuta să generați învățări practice, pe care le puteți reinvesti în rafinarea strategiei dvs. de marketing. Vestea proastă este că, fără direcție, cei 200 RON cheltuiți aici și acolo se pot termina rapid. La începutul programului dvs. de marketing, veți înregistra o pierdere inițială pentru a aduna învățături.

Cine sunt părțile interesate interne?

Răspundeți la această întrebare pentru a vă ajuta echipa să înțeleagă ce rezultate trebuie să obțineți și cum să comunicați rezultatele cât mai eficient posibil.

Ce tipuri de rezultate ne putem aștepta să obținem în mod realist?

Dacă credeți că marketingul vă transformă marca într-o poveste de succes peste noapte, visați. Campaniile virale nu apar întâmplător. Acestea necesită o planificare atentă, în culise. Marketingul nu este magic. Trebuie să stabiliți așteptări directe și tangibile care să se alinieze la resursele pe care sunteți dispus să le angajați în programele dvs. de marketing. O modalitate bună de a începe să răspundeți la această întrebare este de a cerceta studii de caz de la mărci cu modele de afaceri și bugete similare cu ale dvs. Amintiți-vă că trebuie să faceți mai mult decât să reproduceți campaniile care vă plac. Trebuie să vă adaptați abordarea de marketing la nevoile exacte ale companiei dvs.

Pasul 4: Conectați punctele cu clienții dvs.

Aici se reunesc componentele cadrului dvs. de marketing.

Marketingul trebuie să urmeze ciclul de cumpărare al consumatorilor. Aceștia sunt pașii pe care prospecții îi iau pentru a deveni clienți și pe care clienții îi iau pentru a deveni cumpărători recurenți.

Cel mai bine este să compartimentați campaniile în următoarele categorii cheie:

1. Conștientizare

  • Conectați noi clienți potențiali cu marca dvs.
  • Asigurați-vă că clienții existenți sunt conectați la noi produse și servicii.

2. Implicare

  • Păstrați noi clienți interesați de compania, produsele și serviciile dvs.
  • Asigurați-vă că clienții existenți continuă să se angajeze din nou cu materialele dvs. de marketing și să se bazeze pe compania dvs. ca resursă de încredere.

3. Decizie

  • Ajungeți la noi perspective în punctele cheie ale deciziei, atunci când acestea ar putea lua în considerare un concurent asupra dvs.
  • Ajungeți la potențialii clienți atunci când analizează un produs, dar nu știți dacă îl cumpără acum sau mai târziu.
  • Conectați-vă cu clienții existenți atunci când cumpără produse și servicii suplimentare.

4. Păstrare

  • Promovați loialitatea pe termen lung a mărcii.
  • Conectați-vă cu clienții existenți atunci când cumpără produse și servicii suplimentare.
  • Preveniți livrarea și renunțarea la toate etapele ciclului de achiziție.

Concluzie

Fiecare campanie de marketing trebuie să facă parte dintr-un cadru orientat spre obiective. Aflați ce dorește să obțină compania dvs. înainte de a participa doar la un test sau cheltuieli de marketing. Fii cât mai educat și strategic în deciziile tale, chiar dacă intenția ta este să încerci pur și simplu ceva nou sau să înveți.
Amintiți-vă că timing-ul și programările sunt totul. Cadrele puternice de marketing sunt construite în jurul difuzării mesajului potrivit către publicul potrivit, exact la momentul potrivit. Nu subestimați puterea acestei afirmații.
Începeți prin a asculta și a pune întrebări. Aflați de ce au nevoie clienții dvs. și luați timp pentru a înțelege cele mai presante priorități ale companiei dvs. Sarcina marketerului este de a crea conexiuni între marca dvs. și clienți.
Amintiți-vă că inițiativele dvs. de marketing se vor încadra în următoarele domenii principale: conștientizare, implicare, decizie și păstrare. Înțelegeți care dintre aceste patru domenii funcționale sunt cele mai importante pentru afacerea dvs. și de ce. Asigurați-vă că campaniile dvs. de marketing se aliniază cu obiectivul cel mai important pentru afacerea dvs. pentru a-l atinge chiar acum, pe termen mediu și lung.

Noi, la SelectWeb avem prin prisma experienței noastre o sumedenie de motive pentru care considerăm că putem fi cea mai bună opțiune pentru a vă ajuta în dezvoltarea celor mai potrivite strategii de marketing pentru compania dvs.! Tot ce trebuie să faceți este să completați formularul de contact și să ne dați câteva informații despre ceea ce vă doriți de la noi.

Oferim consultanță personalizată!

Completează formularul și beneficiază de o consultanță gratuită.